- Towary sprzedawane przez powerGO dostarczane są na następujących rodzajach opakowań:
- bezzwrotnych (jednorazowe),
- zwrotnych (m.in. bębny, palety, stojaki, kosze)
- Dostawa i zwrot opakowań przy realizacji dostawy towarów są rejestrowane na dokumencie WZ. Klient na tym dokumencie potwierdza ilości i rodzaj opakowań jakie zostały dostarczone z towarem i nie zostały oddane przy dostawie. W sytuacji kiedy zwrot opakowań następuje poza bieżącą dostawą, podstawą do odbioru jest dokument „zlecenie zwrotu”. Opakowania wypisane razem z towarem na dowodzie dostawy (bębny i stojaki na panele fotowoltaiczne) mogą być zwracane tylko i wyłącznie ze zleceniem zwrotu, nawet w przypadku zwrotu z bieżącej dostawy.
- Przygotowanie opakowań do zwrotu (np. opróżnienie ich z towaru) jest obowiązkiem leżącym po stronie Klienta.
- Koszt opakowań zwrotnych nie jest wliczony w cenę towarów. Opakowania zwrotne są fakturowane w odrębnej pozycji na fakturze VAT wystawionej przez Sprzedającego.
- W przypadku, gdy Klient nie dokona zwrotu od razu przy dostawie, zostanie wystawione zlecenie za dostarczone opakowania w terminie do 5 dni od daty dostarczenia towaru.
- Sprzedający dopuszcza możliwość zwrotu przez Klienta opakowań zwrotnych na zasadach określonych poniżej:
- Maksymalny termin zwrotu do Sprzedającego zakupionych opakowań wynosi 90 dni od daty ich wydania Kupującemu (w przypadku bębnów do 140 dni z zastrzeżeniem że po 90 dniach za 85% ich wartości)
- Kupujący zwraca opakowania na własny koszt.
- Kupujący ma możliwość dokonania zwrotu opakowań tylko na podstawie dokumentu zlecenia zwrotu.
- Opakowania nie są uszkodzone.
- Zwrot opakowań do oddziału powerGO lub jedo Dostawcy może przebiegać różnymi ścieżkami:
- Klient zwraca opakowanie bezpośrednio na miejscu w punkcie powerGo lub jego Dostawcy do pracownika magazynu – aby zwrot mógł być przyjęty od razu, klient powinien z trzydniowym wyprzedzeniem przesłać potrzebne dane do zwrotu - zestawienie opakowań oraz jakich dokumentów to dotyczy (zlecenie, dowód dostawy lub faktura). W przeciwnym razie czas oczekiwania na przyjęcie opakowań może się znacznie wydłużyć.
- Klient zwraca opakowanie bezpośrednio na miejscu w punkcie powerGo lub jego Dostawcy do pracownika magazynu – aby zwrot mógł być przyjęty od razu, klient powinien z trzydniowym wyprzedzeniem przesłać potrzebne dane do zwrotu - zestawienie opakowań oraz jakich dokumentów to dotyczy (zlecenie, dowód dostawy lub faktura). W przeciwnym razie czas oczekiwania na przyjęcie opakowań może się znacznie wydłużyć.
- Klient zgłasza handlowcowi prośbę o odebranie opakowania od siebie transportem lokalnym w formie mailowej lub telefonicznej.
- Klient zgłasza bezpośrednio kierownikowi terminala/magazynu Onninen prośbę o odebranie opakowania od siebie transportem lokalnym.
Lista opakowań zwrotnych:
- Bęben
- Europaleta
- Paleta drewniana 1200x800
- Stojak PV
- Paleta niewymiarowa
- Podkładka pod bebny/belki
- Pianka Rosa
- Nadstawka siatkowa Magnaplast
- Nadstawka siatkowa otwierana z boku
- Nadstawka siatkowa wavin ocynk
- Nadstawka drewniana
- Kosz sorplex
- Kosz KAN
- Stojaki ocynkowane Wavin